KONUT FİYATLARINDA EN ÖNEMLİ KRİTER LOKASYON
Oturmak ya da yatırım yapmak hedefiyle ev almak isteyenler için ilk kriter lokasyon oluyor. Ev sahibi olmak, hemen herkesin hayali ancak ev almadan önce dikkat edilmesi gereken bir çok nokta bulunuyor.
Yatırım yapmak ya da oturmak için ev almak isteyenler artık lokasyona göre yatırım yapıyor. Bölgenin gelişme potansiyeli ve ulaşım akslarına, okul, hastane, alışveriş merkezleri gibi önemli noktalara uzaklığının, hem o bölgenin yatırım değerini hem de ilgili projede yaşamın ne ölçüde kolaylaştığını etkileyecek.
Doğru lokasyon, konsept, fiyat ve ödeme planı, bir projenin seçimi konusunda en önemli kriterler arasında yer alıyor.
BÜYÜK ÖLÇÜDE FİYATI, EVİN KONUMU BELİRLİYOR
Bir evin değer kazanmasında en önemli faktör lokasyondur. Satın alınacak evin bulunduğu muhitte gelecek dönemlerde kamu ya da özel sektör tarafından yatırım yapılacaksa bu durum konut fiyatlarının yükselmesine bu nedenle satın alınacak evin değerlenmesine neden oluyor. Ulaşım imkânları da evin değerlenmesi için büyük bir etken oluyor. Ev satın alınırken var olan kısıtlı koşullar eğer gelecek dönemlerde elverişli hale gelecekse evin fiyatına olumlu yönde etki sağlayacak.
FIRSATLARI DEĞERLENDİRİN GELİŞEN BÖLGELERİ SEÇİN
Yatırımcının aynı kira rayicine sahip, biri kentin yoğun olan merkezinde diğeri de kentin çepherinde iki konut alternatifiyle karşı karşıya olduğu düşünüldüğünde; kentin merkezine yönelik talebin daha istikrarlı, buna karşılık kent çeperindeki alanlardaki piyasaların daha hareketli olduğu dikkate alınarak, kira yatırımı amacıyla kent merkezindeki konutun alınması daha avantajlı oluyor.
Kir getirisi amacıyla ev almayı düşünüyorsanız, yerine sermaye getirisi beklentiniz varsa, kentin gelişme aksları üzerinde bulunan ve gelecekte getiri vadeden lokasyonlarda konut satın almak daha rasyonel bir tercih olacak.
Konumu avantajlı bölgelerin özellikleri:
– İlk, orta ve lise eğitimi veren okullara olan uzaklığı yada çevrede bulunan okulların eğitim kalitesinin yeterliliği,
– Ulaşım araçlarının güzergahlarına olan uzaklığı, ulaşım araçlarının zaman sıklığı, ana yollar ve güzergahına bağlantılarının uzaklığı, alternatif ulaşım araçlarının ( metro, minibüs, deniz yolu gibi) olup olmaması,
– Sosyal alanların varlığı ve çeşitliliği.( park, bahçe, spor alanları, kafeterya, restoran, çocuk oyun alanları gibi)
– Temel ihtiyaçlarınızı karşılayacağınız market, semt pazarı, eczane, sağlık ocağı, alışveriş merkezi, gibi alanların varlığı var ise uzaklığı ve sıklığı.