Bakyapı: Risingcity Bursa Gayrimenkul Fuarı Değerlendirmesi
SİBEL AYHAN / Bakyapı Group/Reklam ve Halkla İlişkiler Müdürü
Öncelikle, fuarı kısa vadeli olarak geçen sene ile kıyaslamak isterim. Fuar, bu yıl geçen seneye oranla biraz daha sakin fakat profesyonellik çok daha fazla artmış vaziyette. Bakyapı olarak, fuarda yeni projemizin tanıtımını gerçekleştirdik. Prestij Hayat projemizi görücüye çıkardık. Fuarın ilk günü Suudi Arabistan’dan bir yatırımcıya 50 daire satışımız oldu.
Bakyapı, Arap yatırımcılara uygun konseptler de oluşturuyor. Bugün Bakyapı olarak Konya, İstanbul, Çanakkale ve Adapazarı’ndaki projelerimizde de muhakkak yabancıya satışımız oluyor. Çünkü Arap yatırımcı Türkiye’de daire alırken, konum özelliklerine de dikkat ediyor. Bursa’da ilk sosyal donatılı proje oluşturduğumuzda bayanların rahatlığını ön planda tutmuştuk. Projemizde bay- bayan kapalı yüzme havuzumuz da bulunuyordu. Bu durum sadece bize özeldi. Aslında tamamı ile bayanların sporlarını yapıp, rahat bir şekilde havuza girmeleri ve aktivitelerini gerçekleştirip sosyal alanlardan faydalanmalarını baz almıştık. Böylece ister istemez yabancı müşteri kitlemize de bir avantaj sunmuş olduk. Kapalı havuzun dışında, açıkta yüzme havuzu kullanmıyoruz. Çünkü yaz döneminde çevrede gürültü kirliliği oluyor. Yaptığımız daire standartları her zaman fiyat ile ters orantılı. Kalite standartlarımız yüksek, metrekare fiyatlarımız avantajlı.
Yabancı müşteriler de emin olun ki Türkiye’den yatırım yaparken daha dikkatli davranıyorlar. Çünkü Türkiye’ye yatırım yapıldığı ilk dönemlerde bu durum fiyat endeksli olarak çok fazla suistimal edilmiş. Örneğin Bursa için baktığımızda, yabancı yatırımcılar lokasyona önem veriyorlar. Bizim yaptığımız projelerdeki lokasyonlar her zaman toplu taşıma alanlarına yakındır. Oluşturduğumuz sosyal donatılar onların ilgisini çekiyor. Hem fiyat hem kalite hem de istedikleri özellikler bir araya gelince sanırım tercih edilen olma konusunda da Bakyapı avantaj sağlıyor.